Invånarinitiativ om arbetkläder för personal inom småbarnspedagogiken!

Skriv under invånarinitiativet om arbetskläder för personal inom småbarnspedagogiken!

Är idrotten jämställd?

Behandlas alla idrottsgrenar och idrottare jämställt i Esbo? Vad kan vi göra för att uppmärksamma eventuella skillnader?

Vi behöver kvinnliga beslutsfattare i kommunerna

“Women belong in all places where decisions are being made.” Budskapet av den nyligen hädangångna Ruth Bader Ginsburg, domare i USA:s högsta domstol, är aktuellt inför det finländska kommunalvalet.

Att hålla Esbo rent är på allas vårt ansvar

Anne Ahlefelt, ordförande för Kvinnoförbundet i Esbo, skriver om allas ansvar att hålla Esbo skräpfritt.

Anne Ahlefelt ny ordförande för SFP i Esbo

Ordförande för Svenska Kvinnoförbundet i Esbo, Anne Ahlefelt, är nu även ordförande för SFP i Esbo!

Årsmöte 25.2 kl. 17.00

Svenska kvinnoförbundet i Esbo håller årsmöte tisdagen 25.2 kl. 17:00 i Fullmäktigegården, Esbogatan 5. Klockan 18:00 bjuds det på kaffe och sedan berättar Robert Donner om utvecklingen och planeringen av Esbo centrum.

Café nära dig

Vi har den äran att inbjuda till en ”Café nära dig” träff lördagen den 26.10 kl. 13-14.30 på Robert’s Coffee, tredje våningen i Iso Omena, mittemot Servicetorget.

Familjefest med Arne Alligator lördag 30.3

Hjärtligt välkomna på familjefest med Arne Alligator lördagen den 30 mars klockan 13 framåt i Mattlidens skola. Arrangerat av Sfp i Esbo.