Vi behöver kvinnliga beslutsfattare i kommunerna

“Women belong in all places where decisions are being made.” Budskapet av den nyligen hädangångna Ruth Bader Ginsburg, domare i USA:s högsta domstol, är aktuellt inför det finländska kommunalvalet.

Att hålla Esbo rent är på allas vårt ansvar

Anne Ahlefelt, ordförande för Kvinnoförbundet i Esbo, skriver om allas ansvar att hålla Esbo skräpfritt.

Anne Ahlefelt ny ordförande för SFP i Esbo

Ordförande för Svenska Kvinnoförbundet i Esbo, Anne Ahlefelt, är nu även ordförande för SFP i Esbo!

Årsmöte 25.2 kl. 17.00

Svenska kvinnoförbundet i Esbo håller årsmöte tisdagen 25.2 kl. 17:00 i Fullmäktigegården, Esbogatan 5. Klockan 18:00 bjuds det på kaffe och sedan berättar Robert Donner om utvecklingen och planeringen av Esbo centrum.

Café nära dig

Vi har den äran att inbjuda till en ”Café nära dig” träff lördagen den 26.10 kl. 13-14.30 på Robert’s Coffee, tredje våningen i Iso Omena, mittemot Servicetorget.

Familjefest med Arne Alligator lördag 30.3

Hjärtligt välkomna på familjefest med Arne Alligator lördagen den 30 mars klockan 13 framåt i Mattlidens skola. Arrangerat av Sfp i Esbo.

Patriciakväll 22.5

Svenska Kvinnoförbundet i Esbo ordnar en kväll hos Patricia på Iso Omena tisdagen 22.5. Du är hjärtligt välkommen att hitta nya badkläder till sommarens varma bad eller nya underkläder och du får samtidigt personlig service att hitta sådana som passar din kropp perfekt. Dessutom bjuds du på en lätt traktering och program. Anmäl dig senast den 18.5 till jenna.vierinen@gmal.com. Varmt välkommen!

Vintasting 26.4

Kvinnoförbundet i Esbo ordnar vintasting den 26.4 i Lagstad hembygdsgård. Adrian Donner presenterar nya spännande viner för oss med en liten matbit till det facila priset av 10 €. Kom och lär känna viner från nya områden. Adressen till hembygdsgården är Gamla Lagstadsvägen 4. Varmt välkomna!